Kawaii grejer 2

Nu har jag kommit hem igen, tidigt i morse faktiskt, ohc har tänkt göra en uppföljare på kawaii grejer eftersom jag har köpt mig ett par till på lite olika ställen.

55000-61
55000-60

Från vänster uppifrån:
Kumis - Jauya, Barcelona
Två jätte söta figurer i kimonos. Fanns olika tjejer och killar i butiken (hårfärgerna var annorlunda) och man kunde variera sig på storlekarna. Och eftersom man inte har all plats i världen då man flyger så fick det bli ett par av dom mindre, men visst är dom söta ändå?

?? - ??, Malgrat de Mar
Finns ingenting som tyder på vad denna figuren är för någon och eftersom jag fick denna i en vit plastpåse har jag lite svårt att komma ihåg vad affären hette där jag köpte den. Men det är en interessant geisha figur, kanske inte så jätte kawaii men eftersom jag tycker den är riktigt snygg så postade jag en bild på den ändå med fokus på ansiktet. Själva figuren är ca en halv meter lång så den var rätt svår att få hem men nu när det står i rummet så fyller den verkligen ut det. En underbar figur.

Shine - For you, Malgrat de Mar
En söt klocka som fanns i olika motiv. Jag är inte helt säker på om "Shine" verkligen är namnet på den men det är det ända som jag har hittat.. Men visst pryder den fint och eftersom den är elektronisk så slipper man det jobbiga ljudet av när det tickar (jag klarar i alla fall inte av det).

Andra raden från vänster:
Olé Hello Kitty - Oysho, Barcelona
Fin liten Hello Kitty necessär, finns väl inte så mycket mer att säga om den än att den är mycket "Hello Kitty". Jag kan dock säga att affären "Osyho" där jag köpte den hade väldigt intressanta och söta  pyjamas/underkläder.

Tenshineko - ??, Barcelona
Ännu en gång bar jag hem något i en vit plastpåse så jag vet tyvärr inte vad butiken hette. Men den hade många fina motiv med denna "Tenshineko", mestadels väskor som den jag köpte men även lite annant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback