Japanska smilies

Jag har varit borta ett längre tag och har därför inte kunnat skriva, gomenasai... hoppas att ni ändå har fortsatt att titta in och ser att jag nu kommer med fler nyheter och artiklar. Idag kommer den första.

Japanska smilies är en sak som skiljer sig lite från dom amerikanska eller europeiska. Ex:

:)     =/    =(   :(   osv. Jag tänkte visa några exempel på dom. Antagligen har de flesta kanske redan sett några av dom men i slutet tänkte jag visa några av mina "komplexa favoriter".

 

Den vanliga "glada" smilyn finns det ett par olika av:

(^_^)    
(^___________^)  
(^-^)         
(^.^)               
(^o^)  
(-_^)   
(*^o^*)   
\(^_^)/ eller \(^o^)/ (banzai smily)   
(^o^)V (victory)   
 
Andra smilies: 
(T_T) eller (;_;)      ledsen (gråtande)
(-_-)                  sovande, uttråkad smilie
(^.^;)                 smily med svettdroppe
*^_^*                  rodnande smily
O_o                    "förstår inte smily" (förvånad)
>_>                    förstår inte
>_<                    sur
 
?Ursäka mig smilies?:
(^o^;>)                (hand som kliar huvudet)
(*^o^;)             (handen uppe)
m( )m               (bugande smily, behöver inte vara "ursäktande")
 
Komplexa smilies:
=^.^=               Katt (med morrhår)
><((((º>            "something fishy"
(^-^)_[]~~~         kommer med te
(*^ ^*)^*)          puss från sidan
 

Vissa smilies kan skrivas på andra sätt såklart men dessa är dom som jag,
eller mina vänner använder oss av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback